2019. június 03., hétfő - Kardos Ábel Nyomtat Elküld Olvasási nézet

I. hangverseny - 2019. július 6. 19 óra

Déri György gordonkaművész szólóestje

"Bach és Popper – táncok és etűdök különböző hangnemekben"

 

Déri György gordonkaművész öt és fél évesen kezdte zenei, egy évvel később gordonkatanulmányait. Kilenc esztendősen – korengedéllyel – a Bartók Béla Zeneművészeti Szakközépiskola különleges tehetségeknek fenntartott előkészítő osztályába nyert felvételt. 1983-tól 1989-ig a Zeneakadémián folytatta tanulmányait, ahol 1987-ben megnyerte a Popper Dávid Nagydíj-versenyt. Tanárai többek között Banda Ede, Konrád György, Kistétényi Melinda, Simon Albert és Rados Ferenc voltak. Kitüntetéses diplomájának megszerzése után 1991-től a Zeneakadémia Budapesti Tanárképző Intézetében csellót és kamarazenét oktatott, kamarazenekart vezetett és filmtörténeti speciális kollégiumot tartott, 1993-tól 1998-ig mindemellett a Bartók Béla Zeneművészeti Szakközépiskolában is tanított. 2008-tól a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem, majd a győri Széchenyi István Egyetem oktatója, utóbbi intézménynek 2019-től egyetemi tanára.

Diákévei során Fekete Győr István vezetésével aktív zeneszerzés-tanulmányokat folytatott, kapcsolata a kortárs zenével azóta is töretlen: legalább száz új mű ősbemutatóján működött közre, tucatnyi kompozíció az ő felkérésére készült. Rendszeres közreműködője a kortárs zenei fesztiváloknak és hangversenyeknek, tagja szinte az összes jelentős hazai kortárs zenével foglalkozó együttesnek (UMZE, Intermoduláció, Componensemble). Az elmúlt évtizedekben szólistaként és kamaramuzsikusként közel ezer alkalommal lépett közönség elé, neves zenekarok és előadóművészek (többek között Kocsis Zoltán, Perényi Miklós, Eötvös Péter, Kemenes András, Csalog Gábor, Nagy Péter, Gyöngyössy Zoltán és Klenyán Csaba) partnereként. Játékát 22 CD-lemez, valamint számtalan rádióközvetítés és -felvétel örökíti meg. A kortárs zenével kapcsolatos előadói tevékenységét 1991 és 2012 között öt alkalommal Artisjus-díjjal, valamint Artisjus-életműdíjjal ismerték el. 2004-ben előadóművészi tevékenysége elismeréseként Liszt Ferenc-díjat vehetett át. DLA doktori fokozatát 2012-ben szerezte meg a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem doktoriskolájában. Rendszeresen tart mesterkurzusokat és workshopokat itthon és külföldön, hazai és nemzetközi gordonka- és kamarazenei versenyek állandó zsűritagja. Növendékei jelentős versenyeredményekkel dicsekedhetnek; végzett hallgatói közül többen tanítanak Budapesten (többek között a Bartók Béla Zeneművészeti Szakközépiskolában) és az ország más zenei intézményeiben.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Copyright © 2008 Parókia Portál, Minden jog fentartva.

Impresszum / Média Ajánlat / Kapcsolat / Hírlevél

Látogatók ma: 50, összesen: 189683

  • 2020. március 30., hétfő

    Lelkesítő, fáradhatatlan, nagy műveltségű géniusz, aki óriási tudását gyülekezete, egyháza és a magyarság fejlődésére használta. Korának modern tudós-...
  • 2020. március 29., vasárnap

    Faragó Laura énekművész és népdalénekes előadása az ősi etikai norma és az igei tanítás kapcsolatáról a XV. Harkányi Szabadegyetemen.
  • 2020. március 28., szombat

    Mikor jön el a húsvét, az igazi lehetetlen lehetőség? Nem tudom. De azt tudom, hogy eljövetele az önkéntes áldozattal kezdődik. Nem karanténban vagyun...
  • 2020. március 28., szombat

    Keresztyén emberként a kialakult helyzet akarva akaratlanul eszembe juttat bibliai történeteket. A babiloni fogságot, a pusztai vándorlást, Nóé történ...
  • 2020. március 26., csütörtök

    Várakozásainkat sokszor ellentétpárokban éljük meg. Mindnek megvan a maga szerepe, ám ha megpróbáljuk őket közelíteni egymáshoz, gazdagabbnak élhetjük...
  • 2020. március 25., szerda

    Miben segíthet most a Református Tananyagfejlesztő Csoport az otthonról tanító pedagógusoknak? Pompor Zoltánnal beszélgettünk.
  • 2020. március 24., kedd

    Minden krízis magában rejti a növekedés lehetőségét. Milyen kapaszkodóink lehetnek a magány, a bezártságérzés vagy a távmunka nehézségeiben? Miként vi...
  • 2020. március 23., hétfő

    Pedagógiai reflexió
  • 2020. március 22., vasárnap

    Tanárok, diákok és szülők támogató együttműködése kell ahhoz, hogy a digitális távoktatás hosszú távon működőképes legyen. Körképünk az első hét után.
  • 2020. március 21., szombat

    Hatodikos gyerekek imádságai járvány idején.